Vertiefende Literatur
Airton, Lee (2019). The Gender-Friendly Classroom: Practical advice for teachers on welcoming gender diversity every day. EdCan Network, 17. Mai 2019. Zu beziehen unter: https://www.edcan.ca/articles/gender-friendly-classroom/
Britzman, D. P. (1995). Is There a Queer Pedagogy? Or, Stop Reading Straight. Educational Theory, 45(2), 151–165.
Cramer, Elizabeth P. (2011). Addressing Homophobia and Heterosexism on College Campuses. New York: Routledge.
Kenklies, Karsten & Maximilian Waldmann (Hrsg.). Queer Pädagogik: Annäherungen an ein Forschungsfeld. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt.
Kouri-Towe, Natalie & Myloe Martel-Perry (2021). Better Practices in the Sexuality Classroom: Teaching Resources and Guides for Sustainable and Equitable Learning: Version: 1.0. Zu beziehen unter: https://nataliekouritowe.ca/teaching-guide/
Kumashiro, K. K. (2000). Toward a Theory of Anti-Oppressive Education. Review of Educational Research, 70(1), 25–53.
Kumashiro, K. K. (2001). Troubling Intersections of Race and Sexuality: Queer Students of Color and Anti-Oppressive Education. Lanham, MD: Rowman & Littlefield Publishers.
Landreau, John C. & Nelson M. Rodriguez (2012). Queer Masculinities: A Critical Reader in Education. Dodrecht: Springer.
Lindenberg, Nico Max (2020). Intersektionale Hochschullehre in der Lehramtsausbildung: Mit didaktisch-methodischen Ansätzen für vielfältige sexuelle und geschlechtliche Lebensweisen (Edition Waldschlösschen Materialien Heft 25). Göttingen: Waldschlösschen Verlag.
Luhmann, Susanne (1998). Queering/Queerying Pedagogy? Or, Pedagogy Is a Pretty Queer Thing. In Pinar, William F. (Hg.), Queer Theory in Education (Kapitel 5, S. 120–132). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.
Ricken, Norbert & Nicole Balzer (Hrsg., 2012) Judith Butler: Pädagogische Lektüren. Wiesbaden: Springer VS.
Rodriguez, Nelson M., Wayne J. Martino, Jennifer C. Ingrey, & Edward Brockenbrough (2016). Critical Concepts in Queer Studies and Education: An International Guide for the Twenty-First Century. New York: Palgrave Macmillan.
Sykes, H. (2011). Queer Bodies: Sexualities, Genders, and Fatness in Physical Education. New York: Peter Lang.
Vierneisel, Carolin (Hg., 2019). Queeres Lehren und Lernen an lehramtsbildenden Hochschulen: Verortungen und Impulse im Rahmen der Arbeit der Forschungs- und Netzwerkstelle Vielfalt Lehren! Göttingen: Edition Waldschlösschen Materialien.